Lasy nadleśnictwa

Obszar Nadleśnictwa charakteryzuje się wysokimi walorami przyrodniczymi, na które składają się: drzewostany odznaczające się wysokim stopniem naturalności, zbiorowiska roślinne z dużym udziałem roślin chronionych i rzadkich, bogata flora i fauna.

Polskie lasy

Polen gehört in Bezug auf die Waldfläche zur europäischen Spitze. Diese nimmt mit 9,1 Mio. ha 29,2 % der Gesamtfläche ein. Die Mehrheit der Wälder sind Staatseigentum, das durch den Staatsforstbetrieb „Lasy Państwowe" („Staatsforste") (PGL LP) verwaltet wird.

PGL Lasy Państwowe

Der Staatsforstbetrieb „Lasy Państwowe" ist das größte Unternehmen auf der Ebene der staatlichen Forstverwaltung in der Europäischen Union. Er wird in diesem Jahr 90 Jahre alt.

Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Konkurs jak plaster miodu

Konkurs jak plaster miodu

Startujcie w konkursie!

 

Konkurs jak plaster miodu

Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich grup wiekowych i dostosowany do możliwości poznawczych i wykonawczych dzieci i młodzieży w różnym wieku.


Ideą konkursu jest jak najszersze zapoznanie młodych osób z problematyką życia pszczół, ich ekologią i zagrożeniami, jakie niesie ze sobą chemizacja środowiska.Ważnym akcentem w konkursie jest rola lasu jako miejsca naturalnego występowania pszczoły. Pszczelarstwo i leśnictwo to nie tylko dziedziny wzajemnie przenikające się, ale także przykłady racjonalnego użytkowania przyrody, a historia bartnictwa ściśle wiąże się z historią leśnictwa.

Konkurs jest podzielony na kilka modułów zależnych od wieku i preferencji uczestników. Wśród wielu możliwości można wybrać:

 

  1. Grupa przedszkolna:
  • konkurs plastyczny pn.  „Pszczoła w lesie", „Pszczoła moja przyjaciółka" –ilustrujący pszczołę w jej naturalnym środowisku. W konkursie mogą brać udział dzieci w wieku 4- 6 lat. Zasadnym jest wcześniejsze przeprowadzenie przez nauczyciela prowadzącego pogadanki o roli pszczół, ich wyglądzie etc.
  1. Grupa wczesnoszkolna , klasy I-III
 
  •   konkurs plastyczny na plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę"
  1. Grupa klasy IV-VI, gimnazjum
  • konkurs na plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę", lub
  • prezentacja pn. „Co z pszczołami?" – dotycząca biologii, ekologii i roli pszczół w środowisku, a także mówiąca o współczesnych zagrożeniach dla pszczół
  1. Szkoły średnie
  • konkurs na profil facebookowy – „O pszczołach, dla pszczół" konkurs na profil w mediach społecznościowych zawierający merytoryczne informacje, ciekawostki (filmiki, zdjęcia – własnego autorstwa! Uwaga na prawa autorskie!) odnośniki do ciekawych stron dotyczących pszczelarstwa lub
  • plakat pod hasłem „Ratuj pszczołę" lub
  • prezentacja „Co z pszczołami?" –  dotycząca biologii i ekologii i roli pszczół w środowisku, a także mówiąca o współczesnych zagrożeniach dla pszczół